Akershus

Nasjonalforeningen Heggedal helselag

Bor du i Heggedal og har lyst på litt avveksling i hverdagen? Nasjonalforeningen Heggedal helselag har mange interessante aktiviteter for deg som har litt fritid, og ønsker litt sosial omgang.

Aktiviteter

• Heggedal helselag samarbeider med Heggedal seniorsenter og følgende foregår der:
  • Annenhver tirsdag – arbeidsstue for pensjonister med produksjon til lagets basar.
  • Onsdag – trim for damer, under ledelse av fysioterapeut.
  • Onsdag – allsang.

I juni arrangeres dagstur for pensjonister i samarbeid med pensjonistforeningen.

Første helg i juni deltar laget under kulturdagene på Heggedal Hovedgård. Her har vi åpent hus med utdeling av Nasjonalforeningens brosjyrer, serverer smaksprøver på ”grønt og grovt” og en sunn festdrikk. Tombola og salg av egenproduserte håndarbeider.

I august arrangeres idrettsdag for pensjonister – Gjellumlekene – et populært tiltak med enkle øvelser, alle får deltakermedalje, og videre er det bronse etter 3 år, sølv etter 5 år, og gull etter 7 år. Videre blir det medaljer m/stjerner og diplom. Senteret flytter kjøkkenet til Gjellum denne dagen, og det serveres både kaffe og middag.Om høsten holdes basar over flere dager. Vi starter i valglokalet og fortsetter i de lokale forretningene utover høsten. Trekning foretas først i desember, og pengene gis til Nasjonalforeningens hjerteaksjon og demensaksjon.

I desember – julemøte/bord hvor det deles ut blomster til alle som gjør en innsats, samt til æresmedlemmer og medlemmer som har fått diplom og hedersmerke.

For mer informasjon ta kontakt med helselagsleder Aslaug Halfdansen,  Tlf. 66 79 79 93.