Nordland

Nasjonalforeningen Ljønes og Kvikstad helselag

Nasjonalforeningen Ljønes og Kvikstad helselag i Skjerstad drifter blant annet en folkesti og deltar i hjerteuka, der Nasjonalforeningen for folkehelsen sprer informasjon om sunne levevaner og samler inn midler til hjerte- og karforskningen.

Folkesti

Folkesti er en sti hvor barnevogn eller rullestol med store hjul kan brukes. Det er sitteplasser rundt om i stien, samt grillhytte og gapahuk med bålplass. I tillegg fins en postkasse med registreringsbok i gapahuken hvor de vil vil kan notere sitt besøk. Her ligger det også brosjyrer som man kan ta med hjem. Dette er en trygg sti/vei, så traktor og bil kan også tas seg fram her. Den lengste merkede løypen er fem kilometer lang.

Hjerteuke med bøsseinnsamling

I forbindelse med hjerteuka arrangeres det hjertemarsj med oppgaver. Turen går til grillhytte eller gapahuk hvor helselaget har varmt drikke, gratis frukt og brosjyrer. Det er også premiering av dagens marsj og premiering av vandrere i folkestien over siste halve år.

Det blir også temakveld på grendehuset med hjertevennlig kveldsmat og loddsalg.

Demensaksjonen

Kveldsmat med loddsalg, utdeling av nyeste brosjyrer, samt foredrag eller film fra årets tema. Midlene som samles inn går til forskning og lokale demensaktiviteter.

Kveldsmat

Fem til seks ganger i året arrangeres det kveldsmat, som er en aktivitet utenom de ovenfor. Da er loddsalg, sang, quiz, diverse emner med kåsør. Noen ganger i året selges middag på slike tilstelninger.

Velkommen med i Ljønes og Kvikstad helselag!

Ønsker du mer info? Kontakt leder Torild Kaspersen, tlf: 959 49 111 eller mail: tojokasp@yahoo.no