Nordland

Nasjonalforeningen Sandset helselag

Nasjonalforeningen Sandset helselag i Øksnes jobber for trivsel i lokalmiljøet, og har blant annet satt opp en gapahuk i bygda.

Helselaget eier eget helsehus der de har mange av sine aktiviteter. Huset er også et flott samlingspunkt i bygda.

Laget har også lagt ut trimbøker ved Langøyhoven, Sandsetvatnet, Skjellfjorden, Torset og Godvikbotn. De blir lagt ut 1. mai og tas inn i slutten av oktober. Voksne som har gått 15 turer og barn som har gått 10 er med i trekningen av premier! Oppslutningen fra bygdefolket er kjempebra.

Hjerteuka er en landsomfattende aksjon der Nasjonalforeningen for folkehelsen sprer informasjon om sunne levevaner og samler inn til hjerte- og karforskningen, og helselaget bidrar til denne ved å arrangere hjertemarsj. Etter marsjen er det sosialt samvær i gapahuken. Om været ikke viser seg fra sin beste side flyttes arrangementet til helsehuset. Her serverer vi hjertevafler, frukt og grønt og det deles ut ulike brosjyrer.

Helselaget har også tradisjon for å arrangere basar ved helsehuset på høsten. Her blir det salg av årelodd og lodd på bøker. Mange flotte gevinster, for eksempel mye fint handarbeid. Arrangementet er veldig populært og har mange besøkende.

Hver høst under Nasjonalforeningen for folkehelsens demensaksjon har laget en bøsseaksjon i nærområdet. Midlene som samles inn går til forskning og lokale demensaktiviteter. Laget har også innsamling av frimerker til TUBFRIM.

Sandset helselag er åpen for nye tanker og ideer, så vel som nye medlemmer.

Vi ønsker deg hjertelig velkommen til Sandset helselag!

For mer informasjon, ta kontakt med leder Ann Margrethe Ellingsen, tlf: 954 29 920, mail: ann.ellingsen@cermaq.com