Nordland

Nasjonalforeningen Skillebotn helselag

Nasjonalforeningen Skillebotn helselag i Brønnøysund er aktiv på hjemplassen og støtter både demens- og hjertesaken.

Demensaksjonen og Hjerteuken
Nasjonalforeningens aksjoner, hjerteuka og demensaksjon, støttes av helselaget. Sistnevnte blir markert med bøsseaksjon, der midlene som samles inn går til forskning og lokale demensaktiviteter. Under hjerteuka sprer Nasjonalforeningen informasjon om sunne levevaner og samler inn til hjerte- og karforskningen.

Høstlotteri

En uke i løpet av høsten driver laget med loddsalg, som er veldig populært. I etterkant arrangeres det en søndagskafé. I tillegg til trekking av lotteriet er det lynlotteri, salg av kaffe og kaker og sosialt samvær.

Folkesti

Laget har etablert en folkesti som går fra ungdomshuset og tre km opp Skogmofjellet. Det er kjøpt inn bord og benker som er plassert langs stien, og ved toppen er det bygget en gapahuk.

Julemesse

Helselaget har tradisjon for å arrangere julemesse ved ungdomshuset. Da er det salg av hjemmelagede matvarer som små kaker, krumkaker, brente mandler, brød og rundstykker for å nevne noe. Det blir også solgt handarbeid, fortrinnsvis ulike strikkede, heklede og sydde produkter.

Vi ønsker deg hjertelig velkommen til Skillebotn helselag!

Ønsker du mer informasjon?
Ta kontakt med leder Synnøve Gregersen, tlf: 482 50 972