Sør-Trøndelag

Nasjonalforeningen Lensvik helselag

Lensvik helselag i Agdenes arrangerer blant annet basarer, pensjonisttrim og temamøter, som informerer om hjertesunne levevaner.

Vi gir økonomisk støtte til ulike formål innen lokalsamfunnet og sponser gode tiltak.

Kontaktinformasjon til leder i laget:  Sofie Theman-Tolonen. E-post: sofisol@live.no  Tlf: 412 96 332

Aktiviteter:

• Onsdagstreff på Hamnahaugen første onsdag hver måned bortsett fra juli og august, samt januar , da er det juetrefest. Mat og drikke. Allsang. Opplesning. Loddsalg.
  • Seinfrokost en lørdag i mai. Flygeblad ut til alle.
  • Hjertemarsj med kaffe og vafler, natursti og loddsalg i samarbeid med pensjonistforeninga, i mai. Hjertemarsjen skjer i forbindelse med aksjonen Hjerteuka, der Nasjonalforeningen for folkehelsen sprer informasjon om sunne levevaner og samler inn til hjerte- og karforskningen.  Dagstur i juni. Under turen er det middag, kaffe og sosialt samvær.
  • Rabattavtale (100,- kr) med fotterapeut Ida Holen og fotpleier Sanda på Pearl Beauty Salong.
  • Temamøter.
  • Teknisk arrangør på Eldredagen sammen med Pensjonistforeninga og Eldrerådet.
  • Basar hver høst. Lensvik Blandakor underholder.
  • Vaksine på høsten. Avtale med helsesøster som tilbyr vaksine mot influensa og lungebetennelse.
  • Pensjonisttrim hver mandag i Idrettshallen kl 12 – 14. Dette tiltaket er også i samarbeid med Pensjonistforeninga. Sosialt samvær etter trimmen.
  • Pensjonistsvømming  fredager i oddetallsuker  i bassenget  11 – 12:30 Dette også sammen med Pensjonistforeninga. I vinterhalvåret.
  • Sammen med pensjonistforeninga har vi fått i gang Seniordansgruppe. De har nå eget styre.
  • Blomster til sykehjemmet og Hamnahaugen til jul, påske og pinse. Blomster til hjemmeboende 90-åringer til jul.

Velkommen til fellesskapet!