Troms

Nasjonalforeningen Vern helselag

Nasjonalforeningen Vern helselag holder til i Tromsø kommune og jobber for både hjerte- og demenssaken.

Helselaget har et samarbeid med soknediakonen og hjemmetjenesten der de arrangerer ukentlige treff på menighetshuset i Tromsdalen ved Ishavskatedralen. Onsdagskaféen en gang i måneden er en annen tradisjon som de har holdt i 7 år, og  her steller de i stand ettermiddagshygge for beboerne på Seminaret omsorgssenter i Tromsø. Da blir det kaffekos og litt underholdning som høytlesning, eller levende musikk og lotteri. Et kjærkommet tilbud for beboerne!

De har også tradisjon med å holde basar og loppemarked den 1. mai ved bygdehuset i Sandvika. Dette er et populært tilbud som hvert år trekker til seg folk på leting etter skatter og hjemmelaget tradisjonsmat.

Vern helselag er også aktivt med i Nasjonalforeningen for folkehelsens hjerteuke der de på våren arrangerer stand med salg av lodd og informasjon om sunn hjertehelse, og på høsten stiller de opp på demensaksjonen med deltakelse på Demensdagene i Tromsø og deres bøsseaksjon.

Vi ønsker deg hjertelig velkommen med i Vern helselag!

Ønsker du mer informasjon?
Ta kontakt med leder Rigmor Yttergård – tlf: 994 78 123, epost: yrigmor@gmail.com