Støtt vårt arbeid

Minnegave

Når en du er glad i går bort, er det godt å kunne hedre vedkommende med en gave til forskning. Det er en gave som vil bidra til ny behandling, slik at vi kan gi mennesker lengre og bedre liv.

Vil du opprette en minnegave?

Er du pårørende og vil opprette en minnegavekonto kan du ta kontakt med oss på 23 12 00 00 eller minnegaver@nasjonalforeningen.no. Vi trenger navn på avdøde og din kontaktinformasjon. Da kan vi sende deg et takkekort, sammen med en oversikt over hvem som har gitt en minnegave. Du kan også fortelle om du ønsker at vi skal rykke inn en takkeannonse i avdødes lokalavis. Vi må også vite om du ønsker at minnegaven skal gå til demensforskning eller hjerte- og karforskning.

Skal du gi en minnegave?

Det enkleste er å betale rett inn på konto. Merk innbetalingen med avdødes navn, slik at vi kan informere de nærmeste pårørende om minnegaven du har gitt. Det setter de etterlatte stor pris på. Hos begravelsesbyråer kan du få egne giroblanketter for minnegaver.

• Demensforskning konto 8200 06 16903
  • Hjerte- og karforskning konto 8200 06 10662

Her kan du lese om noen av forskningsprosjektene vi støtter på hjerte- og karforskning og demens.

- Jeg ville at mine foreldres død skulle hjelpe andre

Først døde pappa av et hjerteinfarkt, og så mistet jeg mamma til en demenssykdom. Når du gir en minnegave er det ikke bare en viktig gave til forskning, men det gir også oss etterlatte et tydelig bevis på hva den vi har mistet har betydd for andre. Det var så godt å oppleve i sorgen.

Terje Jensvik