Tilbud og aktiviteter

Demenslinjen - få råd fra fagfolk om demens

Har du spørsmål eller bekymringer knyttet til demens? Ta kontakt med Demenslinjen, 23 12 00 40, og snakk med erfarne sykepleiere. Demenslinjen er åpent mandag til fredag fra klokken 9.00 til 15.00.

Åpningstider i påsken: Vi holder åpent alle dager, bortsett fra helligdager og helg.

På Demenslinjen treffer du spesialsykepleiere med taushetsplikt som har god tid til å samtale med deg. Demenslinjen tilbyr samtaler på:

3.png Telefon
23 12 00 40 Samtaler på telefon er ofte en god måte å ha dialog på. På telefon kan du være anonym.

2.png E-post
demenslinjen@nasjonalforeningen.no Husk at henvendelser ikke må inneholde helseopplysninger eller annen sensitiv informasjon.

4.png Video
Videosamtaler er for de som ønsker å være flere i en samtale. Det er åpent for maks 4 personer i tillegg til veileder. Tilbudet gjelder kun mandager. Har dere ønske om dette, send en henvendelse på e-post: demenslinjen@nasjonalforeningen.no

Demenslinjen svarer på spørsmål knyttet til demens

Tre kvinnelige spesialsykepleiere som svarer på Nasjonalforeningens Demenslinje.

Vil du snakke med noen om alzheimer eller andre demenssykdommer? Lurer du på hvilke rettigheter du har som pårørende? Hvilke tilbud personer med demens kan ha rett til? Eller trenger du bare noen å snakke med? Vi på Demenslinjen vil gjerne snakke med deg!

En demensdiagnose fører med seg mange spørsmål og usikkerhet. Det kan være både godt og nyttig å snakke med noen som kjenner sykdommen og som forstår din situasjon. Vi som svarer på Demenslinjen lytter, gir informasjon og kan hjelpe med råd.

Les mer om demens

Vil du snakke med andre pårørende?

Mange spørsmål og mye usikkerhet er knyttet til en demensdiagnose i familien. Det kan være godt å snakke med andre som har vært gjennom den samme situasjonen før deg. Nasjonalforeningen for folkehelsens likepersoner kan gjøre det enklere for deg å mestre hverdagen med demens.