Støtt oss

Demensaksjonen 2021- 20.-26. september

Da nærmer vi oss aksjonsuka med stormskritt og vi har stor tro på at vi i år kan ta på de røde vestene og møte folk med bøsser i hånd. Bruk Demensaksjonen til å komme i gang igjen og meld dere på i dag!

Demensaksjonen

På denne siden finner dere alltid oppdatert informasjon om Demensaksjonen.  Nå er det fokus på påmelding og bestilling av aksjonsmateriell og rekruttering av bøssebærere.  Noen av dere er sikkert i gang allerede, ikke minst de av dere som samarbeider med ungdomsskoler med valgfaget innsats for andre. Og det er ikke for sent for dere som ikke har kommet helt i gang ennå!

Korona og bøssebæring

Per 1. september har det vært nye koronautbrudd i de store byene og særlig blant studenter og skoleungdom.  Det er foreløpig ingen endringer i nasjonale retningslinjer, så forhold dere til de lokale retningslinjene dersom de avviker. Er dere usikre, ta kontakt med fylkeskontoret.

Oppgjør og oppgjørsskjema

Vi gjør det enkelt i år.  Dere behøver ikke KID-nummer og det holder at dere merker overføringen med Demensaksjonen.

Kontonummeret er:  1644 08 46673

Oppgjørsskjema 2021

Bøsser er fortsatt best!

I rekordåret 2019 da vi samlet inn vel 6,7 millioner kom nesten 90 prosent fra bøsseinnsamlingen.

På grunn av korona er det nok enda færre som har kontanter i år enn i 2019, men bøssene er som giroen i postkassen: den er et signal om at vi samler inn til en god sak. Og alle har jo en bøsse i lomma som de kan ta frem: en mobil med Vipps og SMS.

I fjor var vi digitale. Tenk hva vi kan få til om vi kombinerer bøsser med digital innsamling!

Påmeldings- og bestillingsskjema 2021, frist 24. august

Hva vi på hovedkontoret gjør ekstra i forbindelse med Demensaksjonen:

Sender informasjon til ungdomsskoler med valgfaget innsats for andre om undervisningsopplegget og Demensaksjonen

Sender informasjon om Demensaksjonen og litteratur, film og brosjyrer om demens som bibliotekene kan benytte i forbindelse med Demensaksjonen og den internasjonale alzheimerdagen 21. september

Hvordan finner jeg skoler med valgfaget innsats for andre?

Du finner lister på denne siden

I disse listene finner du lenke til skolens nettside, telefonnummer til skolens administrasjon og navnet til rektor. Lykke til!

Meld dere på digitale inspirasjonskvelder

I år som i fjor har vi digitale inspirasjonssamlinger. I år skal vi teste ut om fylkesvise inspirasjonskvelder gjør det litt mindre skummelt å delta aktivt, men vi har også laget en for alle. Den for alle er 1. september klokken 18 – 19.30. Passer det ikke da, kan dere selvfølgelig delta på en av de fylkesvise samlingene.

Meld dere på i dag