Nyheter for medlemmer

Start din egen innsamling

Alle kan starte sin egen innsamling. Flere bruker denne muligheten til for eksempel bursdager eller andre merkedager, men det er også mulig å lage sin egen Demensaksjon eller Hjerteaksjon blant venner og familie.

Det finnes for tiden to muligheter.

På  www.innsamling.nasjonalforeningen.no  klikker på du Start Innsamlings-knappen øverst. Fyll inn navn og mål for innsamlingen din, og legg gjerne til et bilde. Deretter sender du invitasjon til venner og familie via e-post, Facebook og andre sosiale medier, slik at så mange som mulig vet om innsamlingen.

Facebook har også en egen innsamlingsmulighet. Slik gjør du det:

• På venstre side i Facebooksfeeden din, ganske langt nede, står det: Opprett, og helt nederst står det: Innsamlingsaksjon. Trykk på innsamlingsaksjon.
  • Du vil da få opp et nytt bilde, hvor du kan trykke «Kom i gang».
  • Neste steg er å søke etter organisasjonen du ønsker å støtte, Nasjonalforeningen for folkehelsen.
  • Så kan du velge hvor mye penger du har som mål og samle inn, og hvor lenge du vil at innsamlingsaksjonen skal vare.
  • Du kan også gi innsamlingsaksjonen din et navn, og skrive litt om innsamlingsaksjonen din.
  • Du kan velge et eget forsidebilde, eller ha Nasjonalforeningen for folkehelsens coverfoto som bilde øverst på innsamlingsaksjonen. Så er det bare å trykke på «Oppdrett».

Alle midlene fra de innsamlede mulighetene nevnt her går direkte til Nasjonalforeningen for folkehelsen sitt arbeid.

Husk å sende en takk de som gir.

Tusen takk for at du starter en innsamlingsaksjon!