Nordland

Nasjonalforeningen Bardal helselag

Bardal helselag i Leirfjord arrangerer blant annet lørdagskafé og deltar i Hjerteuka, der Nasjonalforeningen for folkehelsen sprer informasjon om sunne levevaner og samler inn til hjerte- og karforskningen.

Våre aktiviteter:

Lørdagskafe

Helselaget arrangerer lørdagskafe på Bardals Mat hver vår og høst. Dette er et samarbeid med andre foreninger, som gir bygdas innbyggere et flott samlingspunkt.

Hjerteuken

I forbindelse med Hjerteuka arrangerer vi en hjertemarsj, etterpå er det samling på Bardal Mat. Da var det salg av hjertegod mat som laks med wok. Et flott arrangement som har god oppslutning.

«Syng med oss»

Helselaget arrangerer en gang i måneden sangkveld på Bardal sykehjem sammen med «Bardal salongorkester». Da blir det fin sang og musikk, så vel som litt kaffekos. Arrangementet er åpent for alle. To ganger i året arrangerer laget en tilsvarende sangkveld ved Leirfjord sykehjem.

Julemesse

I desember har helselaget tradisjon for å invitere til julemesse på bygdehuset. Da blir det salg masse deilig hjemmelaget mat som kaker, brød, lefser kjeks med mer. Det er også litt handarbeid å finne her, så vel som salg av middagsretter. For å sikre litt julestemning er det også et kulturelt innslag i løpet av dagen, som for eksempel Nesna sangkor. Dette er et populært arrangement.

Trim for alle

Ved bygdehuset har helselaget et rom med treningsapparater med mer. Dette er åpent for alle og er god besøkt.

Strikkekafé

Hver tirsdag er det sosialt samvær med strikkekafé ved Bardal Mat. Åpent for alle.

Bardal utflytterstevne

Helselaget er blant arrangørene av Bardal utflytterstevne. Under stevnet vil det bli arrangert turer, bruktbutikk, middagsservering og åpen gård for å nevne noe. Stevnet arrangeres siste uken i juli og er veldig populært!

Hjertestarter og førstehjelpskurs

Helselaget er deleier av en hjertestarter som er kjøpt inn til bygda. En gang i året arrangeres det i felleskap et stort førstehjelpskurs der alle er velkommen til å delta. Da blir det også gitt opplæring i bruk av hjertestarteren.

Bardal helselag ønsker seg flere engasjerte og positive mennesker i alle aldere til laget sitt.

Du er dermed hjertelig velkommen med i Bardal helselag!

Ønsker du mer informasjon?
Ta kontakt med leder Magni Sandal - tlf: 954 65 684