Nordland

Nasjonalforeningen Borge helselag

Borge helselag i Vestvågøy er blant annet aktive under Hjerteuka, der Nasjonalforeningen for folkehelsen sprer informasjon om sunne levevaner og samler inn til hjerte- og karforskningen.

Våre aktiviteter:

Hjerteuken

Nasjonalforeningen for folkehelsens hjerteuke ble markert med å arrangere en hjertemarsj, som har pleid å ha god oppslutning. I tillegg har vi stand med utdeling av brosjyrer, frukt og grønt.

Demensaksjonen

I forbindelse med Demensaksjon arrangerer laget bøsseaksjon i samarbeid med flere av skolene i området. Laget har også tradisjon for å holde basar på Knutstad kapell til inntekt for demensaksjonen. Det blir da levende musikk, salg av årer og lodd, i tillegg til servering av kaffe og noe godt å bite i. Det blir også arrangert en forelesning om demens i forbindelse med basaren. Midlene som samles inn går til forskning og lokale demensaktiviteter.

Pårørendeskole

Borge helselag har også vært med å arrangert rårørendeskole, som er et tilbud for pårørende til personer med demenssykdom. Pårørende får kunnskap om demens og kan utveksle erfaringer med andre i samme situasjon.

Blomsterhilsen

Hver jul gir helselaget en julestjerne til hver avdeling av Vestvågøy sykehjem og Lekneshagen sykehjem. De eldste medlemmene i helselaget får også en blomsterhilsen hver jul, som påskjønnelse for mange års innsats i laget.

Borge helselag ønsker seg flere engasjerte og positive mennesker i alle aldere til laget sitt.

Du er dermed hjertelig velkommen med i Borge helselag!

Syns du dette hørtes spennende og interessant ut?
Ta kontakt med leder Tone Nordstrand 918 94 416