Tilbud og aktiviteter

Likeperson - snakk med andre pårørende om demens

En likeperson er ikke en fagperson, men en frivillig som selv har erfaringer som pårørende, og har fått opplæring i det å være likeperson. Alle våre likepersoner har skrevet taushetsløfte. Du kan ringe, eller sende en sms.

Jeg vil snakke med noen i som er som har erfaring med

Min samboer fikk diagnosen frontallappsdemens. Å være pårørende i den situasjonen var ganske tøft. Han døde i 2011, bare 61 år. Jeg ønsker å være en støtte for andre i samme situasjon.

Eva Kristiansen

Nordland / Fauske demensforening
958 95 787

Jeg har vært pårørende til ektefelle som fikk diagnosen frontotemporal demens mens han var tidlig i 50 årene. Som likeperson kan jeg dele erfaringer og være en samtalepartner, et tilbud jeg savnet da sykdommen rammet oss. Jeg er spesielt opptatt av yngre personer med demens og deres pårørende.

Kari Marie Flattum Nyberg

Oppland/ Lillehammer demensforening
970 33 784

Jeg var 12 år da pappa fikk diagnosen frontalllappsdemens. Livet blir snudd på hodet når en man er glad i forsvinner mer og mer. Nå ønsker jeg å hjelpe andre som er i den situasjonen jeg var i.

Helene Røyert

986 42 664