Tilbud og aktiviteter

Likeperson - snakk med andre pårørende om demens

En likeperson er ikke en fagperson, men en frivillig som selv har erfaringer som pårørende, og har fått opplæring i det å være likeperson. Alle våre likepersoner har skrevet taushetsløfte. Du kan ringe, eller sende en sms.

Jeg vil snakke med noen i som er som har erfaring med

Min mor har en blandingsform av Alzheimer og vaskulær demens. Jeg har blant annet erfaring med hvordan familien har taklet denne sykdommen, samt møtet med hjelpeapparatet. Er også med i Stord/Fitjar demensforening, og leder en samtalegruppe i regi av denne.

Randi Mikkelson Miracco

Hordaland / Stord Fitjar demensforening
915 90 861

Ektefellen min fikk Alzheimers sykdom i 2006. Hun bodde hjemme til fire måneder før hun døde i 2015. Jeg har følgelig vært pårørende i ni år og føler jeg kan bidra for andre om det å være en pårørende. Dersom noen ønsker å ta kontakt skal jeg svare så godt jeg kan.

Harald Thue

Hordaland / Bergen demensforening
944 88 989

Eg bur i Hardanger og har vore pårørande for mor og svigerforeldre med demens. Eg har opplevd utviklinga av demens og korleis familien reagerar. Så langt eg kan, ønskjer eg å vere medmenneske og hjelpe andre i liknande situasjonar.

Ingebjørg Widding

Hordaland / Kinsarvik helselag