Tilbud og aktiviteter

Likeperson - snakk med andre pårørende om demens

En likeperson er ikke en fagperson, men en frivillig som selv har erfaringer som pårørende, og har fått opplæring i det å være likeperson. Alle våre likepersoner har skrevet taushetsløfte. Du kan ringe, eller sende en sms.

Jeg vil snakke med noen i som er som har erfaring med

Min kone hadde demens i nærmere 5 år før hun gikk bort. Hun fikk kommunal støtte, bl.a. dagsenter før hun kom på sykehjem. Jeg har mye erfaring i fra alle faser av sykdommen og er engasjert i den lokale demensforeningen. Jeg snakker også godt engelsk og Hindi.

Prem Prakash

Rogaland / Stavanger demensforening
913 18 858

Min mann fikk demens da han var ca 59 år og jeg var 48 år. Jeg har vært igjennom mye disse årene før han døde på våren 2016. Jeg kan lytte og kanskje hjelpe deg og forhåpentligvis gjøre hverdagen litt lettere for deg.

Anne Torhild S Pedersen

Rogaland / Stavanger demensforening
900 35 092

Jeg hadde en kone som hadde Alzheimers sykdom. Jeg stelte henne hjemme så lenge kreftene holdt, men de siste 18 månedene bodde hun på sykehjem. Da kona ble syk, engasjerte jeg meg i den lokale demensforeningen og holder blant annet foredrag om å være pårørende. Jeg tror mine erfaringer kan hjelpe andre gjennom en tøff og vanskelig tid.

Karl Erland

Rogaland/ Sandnes demensforening