Frivilligskrinet

Samtaleverktøy

Her finner du ulike samtaleverktøy som du kan bruke sammen med din venn for å bli bedre kjent. Verktøyene er laget for at dere skal kunne dele erfaringer, historier og meninger med hverandre.

Samtalekort

Disse samtalekortene kan dere bruke sammen for å bli bedre kjent. Bytt gjerne på hvem som stiller spørsmålet, og hvem som svarer først. Ingen svar er feil. Tenk gjerne høyt og still hverandre oppfølgningsspørsmål. Spørsmålene er ment for å skape gode, morsomme eller spennende samtaler. Her finner du de som en pdf, slik at du kan lese opp spørsmålene fra en telefon eller iPad.

Her finner du samtalekort (pdf).

Spå

Det er laget en spå som mange kjenner igjen fra sin egen barndom som er fylt med spørsmål dere kan bruke for å bli enda bedre kjent. Sammen kan dere spå hverandre og bytte på å stille eller svare på spørsmålene. Dette kan være en morsom måte å starte samtalen på og er også god finmotorisk trening.

Her finner du spå med spørsmål (pdf).

Det er laget en versjon av spåen med spørsmål hvor man kan fargelegge selv

Her finner du spå med spørsmål, uten farger (pdf)

Det er laget en versjon av spåen uten spørsmål slik at man kan fylle inn tekst selv.

Her finner du spå uten spørsmål, uten farger (pdf)

Du kan spørre din kontaktperson lokalt om bestilling av ferdig trykket materiell.