Ledige stillinger

Er du en engasjert leder med en sterk visjon for folkehelse?

Nasjonalforeningen for folkehelsen søker ny generalsekretær som kan lede og utvikle vår organisasjon i en spennende tid fremover.

Du vil arbeide med både synlighet og profilering eksternt – og videreutvikling av organisasjonen internt.

Du blir Nasjonalforeningen for folkehelsens ansikt utad, og sørger for at vi er synlige og har en tydelig profil i samfunnet. Du vil lede vårt medie- og påvirkningsarbeid, sikre at det er godt forankret hos våre tillitsvalgte, og i tråd med våre programmer. Aktiv og åpen kommunikasjon med alle interessenter vil være en av dine viktigste oppgaver.

Du vil også legge til rette for gode beslutninger i våre styrende organer, fungere som bindeledd mellom medlemmer, tillitsvalgte og administrasjon, og du vil ha overordnet ansvar for implementering av vårt handlingsprogram. Du blir avgjørende i å utvikle og gjennomføre strategier for vår langsiktige vekst, samt for å fremme nye initiativer til sentralstyret og landsstyret.

Vi søker en engasjerende og trygg leder med sterke strategiske og organisatoriske ferdigheter. Vår nye leder har erfaring med endringsprosesser og har god økonomisk forståelse. Du har erfaring med politisk påvirkningsarbeid og gjerne innsikt i helsepolitiske spørsmål. Sterke kommunikasjonsferdigheter og å beherske medierollen er avgjørende. Kjennskap til frivillige medlemsorganisasjoner og et kontaktnett i politikk og samfunnsliv vil være en fordel.

Interessert?

Alle henvendelser behandles konfidensielt, om ønskelig også overfor oppdragsgiver.

Ta kontakt:

Søknad med CV sendes snarest og senest 3. juli – vi behandler søknader fortløpende.

Om arbeidsgiveren

Nasjonalforeningen for folkehelsen er en frivillig, humanitær organisasjon med helselag og demensforeninger over hele landet. Våre mål er å fremme folkehelsen, finansiere forskning på hjerte- og karsykdommer og demens, og organisasjonen er interesseorganisasjon for personer med demens og deres pårørende. Vi jobber for aktuelle og fremtidsrettede oppgaver som har betydningen for folkehelsen. Vår innsats finansieres med innsamlede midler og gaver.

Stillingstittel: Generalsekretær

Arbeidsgiver: Nasjonalforeningen for folkehelsen