Ledige stillinger

Er du vår nye rådgiver på Demenslinjen?

Er du en person som har kompetanse, erfaring og engasjement innen demensomsorg? Da har vi ledig 100 % fast stilling som rådgiver ved vårt hovedkontor i Oslo.

Hva innebærer jobben?

Den som tilsettes vil være ansatt i fagavdelingen og være veileder på vår demenslinje. Demenslinjen er en nasjonal hjelpetelefon for alle som har spørsmål eller vil snakke om demens. Demenslinjen besvarer nær 3500 henvendelser i året.

Arbeidet på Demenslinjen innebærer blant annet følgende arbeidsoppgaver:

• veilede innringere som i hovedsak er pårørende til personer med demens
  • besvare skriftlige henvendelser
  • oppsummere erfaringer fra Demenslinjen som underlag for vårt øvrige arbeid
  • være en del av det demensfaglige teamet i fagavdelingen
  • oppfølging av Nasjonalforeningens likepersoner
  • bidra i vårt arbeid for å sikre medvirkning fra mennesker med demens og deres pårørende

I Nasjonalforeningen for folkehelsen jobber vi mye i tverrfaglige team og det må derfor påregnes å bli engasjert i en rekke av organisasjonens øvrige oppgaver. Den innsikten i situasjonen for mennesker med demens og deres pårørende som vi får gjennom innringerne til Demenslinjen er verdifullt i vårt interessepolitiske arbeid. Du som skal fylle stillingen vil forventes å gi innspill både til interessepolitisk arbeid og arbeid for å samle inn penger til demensforskning.

Egenskaper og erfaringer som gjør at du vil lykkes hos oss

Vi søker etter en medarbeider med relevant helsefaglig utdanning tilsvarende masternivå og/eller med videreutdanning i demens eller aldring og eldreomsorg.

Du er dynamisk og initiativrik, har erfaring fra demensomsorgen, god faglig kunnskap om demenssykdommer, god oversikt over tjenestetilbudet og god muntlig og skriftlig framstillingsevne.

Du har gode samarbeidsevner, kan jobbe i et høyt tempo og med flere saker parallelt. Personlig egnethet vil tillegges stor vekt.

Vi tilbyr

Du ønskes hjertelig velkommen til fagavdelingen med til sammen 14 ansatte. Du blir en del av et sterkt fagmiljø.

Hos oss i Nasjonalforeningen for folkehelsen vil du få:

• Engasjerte kollegaer med variert og høy kompetanse som skaper gode diskusjoner og en god porsjon humor i hverdagen
  • Godt arbeidsmiljø i fine lokaler og en miljøsertifisert virksomhet
  • Fleksitid, sommertid og ekstra ferieuke
  • Lønn etter avtale og gunstige låne- og pensjonsordninger gjennom statens pensjonskasse

I Nasjonalforeningen for folkehelsen er vi opptatt av å speile Norges befolkning og ønsker derfor mangfold i organisasjonen både når det gjelder alder, kjønn, funksjonsnivå og etnisitet.

Ta kontakt

For nærmere informasjon, kontakt fagsjef Tone P. Torgersen på mobil 959 93 802 eller ass. generalsekretær Jon-Richard Haugen på tlf. 926 30 345.