Tilbud og aktiviteter

Få råd fra fagfolk om hjerte- og karsykdom

Ikke brenn inne med spørsmål om hjertet. På Hjertelinjen sitter erfarne spesialsykepleiere klare til å svare på dine spørsmål. Ring oss på tlf. 23 12 00 50. Vi er her for deg!

Hjertelinjen er et tilbud til hjertesyke, pårørende, helsepersonell og andre som er interessert i hvordan man kan forebygge eller leve godt med hjerte- og karsykdom.

Her finner du mye informasjon om hjerte- og karsykdommer.

Få råd fra fagfolk om hjerte- og karsykdommer

Hjertelinjen har spesialsykepleiere som kan svare deg. Hjertelinjen er åpen mandag til fredag kl. 10 -14.

23 12 00 50 E-post

Hjertelinjen er et nyttig tilskudd til andre helsetjenester, og vi tar imot alle spørsmål i forbindelse med hjerte- og karsykdommer. Sykehus og helsetjenester opplever ofte at tidligere pasienter og pårørende ringer med spørsmål som de ikke har anledning til å svare på i en travel arbeidsdag. Hjertelinjen har tid til å snakke med deg. Ikke nøl med å ta kontakt, om du har spørsmål om sykdom, som du føler du ikke kan belemre andre med.

Her finner du svar på flere av de mest vanlige spørsmålene om hjerte- og karsykdommer.

Hjertelinjen er åpen alle hverdager mellom kl 10 og kl 14, og betjenes av erfarne spesialsykepleiere med taushetsplikt. Det koster vanlig takst for fasttelefon å ringe. Du kan også snakke med oss på chat, eller sende e-post til hjertelinjen@nasjonalforeningen.no.

Hjertelinjen er ingen diagnostisk eller medisinsk tjeneste, og erstatter ikke et legebesøk. Vi kan derimot gi råd om hverdagsliv, kost, mosjon, røykeslutt, mentale reaksjoner, samliv og andre spørsmål knyttet til hjerte- og karsykdommer.