Givergaranti

Du kan stole på at gavene du gir blir brukt fornuftig til fremtidig glede for oss alle. Vi har egne fagråd med spesialister i sitt felt som sørger for at gavene blir brukt best mulig. Vi skal gi dem som rammes ny og bedre behandling og bedre liv.

Du kan stole på at det stilles strenge krav til bruken av midlene vi samler inn for å sikre høy kvalitet på forskningen. Både søker, veileder og forskningsmiljøet de er tilknyttet vurderes før midler tildeles. Forskningsprosjektets vitenskapelige verdi vurderes også. Innfris ikke krav til resultater og fremdrift kan midlene stoppes.

Dine gaver går til forskning for å finne god behandling og til tiltak for å gjøre livet med sykdom bedre. Forskningsmidlene går til både stipendiat- og prosjektstøtte. Flere av de norske forskerne innen demens og hjerte- og karsykdommer er på internasjonalt toppnivå, og er med på å utvikle helt nye behandlinger og diagnostiske metoder.

Du kan være sikker på at gavene går til sakene du støtter. Vi er tilsluttet Innsamlingskontrollen, og har derved underlagt oss streng kontroll av alle våre innsamlinger og lotterier.

Du er garantert av vi følger bransjenormer, lover og regler for innsamling. Vi er derfor medlem av Fundraising Norge.

Du får skattefradrag dersom du har registrert fødselsnummeret (11 siffer) ditt hos oss. Fradraget gjelder fra første krone opp til 10 000 kr, og så er det egne regler for høyere beløp. Gavene blir automatisk innrapportert til Skatteetaten og oppført på skattemeldingen din.

Les mer om skattefradrag og fødselsnummer.

Du kan kontakt med oss på post@nasjonalforeningen.no eller telefon 23 12 00 00 om du lurer på noe. Vi vil gjøre det vi kan for å hjelpe deg om det gjelder en innbetaling, feil ved innbetaling, sjekke om fødselsnummeret ditt er registrert, endre adressen din og liknende. Du kan også endre adresse, legge inn fødselsnummer, se gaver og annet ved å logge deg inn på Min Side.

Du kan være trygg på at vi kun oppbevarer ditt navn, kontaktinformasjon og informasjon om gaven du har gitt. Fødselsnummer registreres kun om du ber om å få det registrert, og brukes til å innrapportere gaven slik at du får skattefradrag. Vi vil aldri utlevere ditt navn og adresse til andre.

Du har full rett til innsyn i hvilke opplysninger vi oppbevarer om deg. Denne informasjon vil kun bli utlevert etter en skriftlig og undertegnet henvendelse til oss. Vi vil med dette sikre at informasjon ikke utleveres til uvedkommende. Du kan også se de fleste opplysningene ved å logge deg inn på Min Side.

Du kan reservere deg mot enkelte eller flere typer henvendelser ved å ta kontakt med oss på post@nasjonalforeningen.no eller telefon 23 12 00 00.

Du har anledning til å få gratis hjelp til å sette opp et testament hvis du ønsker å inkludere en testamentarisk gave til oss. Gaver til våre saker er fritatt for arveavgift. Det betyr at hele beløpet tilfaller det formålet du måtte ønske.

Din innsats nytter – og du er med på å sikre fremskritt innen norsk folkehelse gjennom dine gaver.

Støtt vårt arbeid i dag, så bidrar du til å gi flere mennesker lengre og bedre liv i morgen!