Aktivitetsvenn for personer med demens

Ønsker du deg en aktivitetsvenn?

Du som har fått demens vil kanskje oppleve at enkelte aktiviteter kan bli vanskeligere å gjøre alene. En aktivitetsvenn gjør det enklere å komme seg ut og oppleve ting du setter pris på.

Jeg vil finne en aktivitetsvenn

Tusen takk for din interesse, men vi har dessverre ikke et tilbud i ditt område.

Hva er Aktivitetsvenn?

Når du får en aktivitetsvenn, blir du koblet med en person som har samme interesser som deg. Dere gjør ting dere liker. Dere kan gå tur, spille spill, gå i teater eller på kino, fiske, male, eller bare møtes for en kopp kaffe og en prat. Målet er at tiden dere er sammen skal være til glede for begge. Hvor ofte dere møtes er opp til deg og din nye venn.

Hvem er de frivillige aktivitetsvennene?

Å ha en aktivitetsvenn skal være både givende og trygt for begge parter. Alle som melder seg som frivillig aktivitetsvenn går gjennom et kurs, og får veiledning og oppfølging gjennom hele perioden. De får grundig informasjon om sykdommen og hva den bringer med seg, slik at de er best mulig rustet til å være en støtte og en venn for mennesker med demens.

Hva skjer når du har ønsket deg en aktivitetsvenn?

Når du har meldt din interesse for å få en aktivitetsvenn, prøver vi å finne en frivillig som har samme interesser som deg. Det gjør vi fordi vi vet at personlige interesser og god kjemi er viktig. Dere skal begge ha glede av å gjøre aktiviteter sammen.

For mer informasjon, kontakt oss på e-post, eller telefon 23 12 00 00.