Støtt oss

Tilbud og aktiviteter

Hjertelinjen - få råd fra fagfolk om hjerte- og karsykdom

Ikke brenn inne med spørsmål om hjertet. Hos Hjertelinjen treffer du erfarne spesialsykepleiere som er klare til å svare på dine spørsmål. Ring 23 12 00 50, vi er her for deg! Hjertelinjens åpningstider er mandag til fredag fra klokken 10.00 til 14.00.

Hjertelinjen er et tilbud til hjertesyke, pårørende, helsepersonell og andre som er interessert i hvordan man kan forebygge eller leve godt med hjerte- og karsykdom.

Hjertelinjen svarer på spørsmål  innen hjerte- og karsykdommer

Hjertelinjen er et nyttig tilskudd til andre helsetjenester, og vi tar imot alle spørsmål i forbindelse med hjerte- og karsykdommer. Sykehus og helsetjenester opplever ofte at tidligere pasienter og pårørende ringer med spørsmål som de ikke har anledning til å svare på i en travel arbeidsdag. Hjertelinjen har tid til å snakke med deg. Ikke nøl med å ta kontakt, om du har spørsmål om sykdom som du føler du ikke kan belemre andre med.

Les videre: svar på flere av de mest vanlige spørsmålene om hjerte- og karsykdommer.

Henvendelser på e-post må ikke inneholde helseopplysninger eller annen sensitiv informasjon.

Hjertelinjen er ingen diagnostisk eller medisinsk tjeneste, og erstatter ikke et legebesøk. Vi kan derimot gi råd om hverdagsliv, kost, mosjon, røykeslutt, mentale reaksjoner, samliv og andre spørsmål knyttet til hjerte- og karsykdommer.