Tilbud og aktiviteter

Bidra med din erfaring

Har du erfaring med demens som du ønsker å dele?

Nasjonalforeningen for folkehelsen ønsker å komme i kontakt med personer med demens og deres pårørende for å få mer informasjon om hva som er viktig for dere.

Vi ønsker også å komme i kontakt med mennesker som kunne tenke seg å dele sin historie i media.

Hva vil det si å være med?

Du melder interesse ved å svare på spørreskjema via linken under. Der får du ulike spørsmål, blant annet om du ønsker til å stille opp i media med din historie. Hvis du svarer ja på dette, vil Nasjonalforeningen for folkehelsen ta kontakt med deg når det blir aktuelt. Det kan ta litt tid.

Dessuten vil du fra tid til annen motta spørreundersøkelser knyttet til din erfaring med demens. Disse vil det være helt frivillig å svare på, men svarene vil være til stor nytte i det helsepolitiske påvirkningsarbeidet og mediearbeidet vårt.

Del din erfaring, og bli med!

Hvem kan bli med ?

Du kan være med  hvis du er 18 år eller eldre og:

• har demens
  • er pårørende til en som har demens
  • har vært pårørende til en med demens

Mer åpenhet for bedre liv

Som interesseorganisasjon for personer med demens, jobber Nasjonalforeningen for folkehelsen hver dag for å spre kunnskap om sykdommen, og for rettighetene til personer med demens og deres pårørende.

En viktig del av dette er arbeid med politisk påvirkning. For at livene til personer med demens og deres pårørende skal legges best mulig til rette, er det avgjørende at myndigheter og beslutningstakere har nok kunnskap og bevissthet rundt alzheimer og andre demenssykdommer.

Arbeid for åpenhet om demens er også viktig for at personer med demens og deres pårørende skal leve så gode liv som mulig. Dette gjøres blant annet ved at Nasjonalforeningen for folkehelsen bidrar med personhistorier når ulike medier ønsker å skrive om demens.

Del din erfaring, og bli med!

Sikkerhet og personopplysninger

Vi oppbevarer informasjonen du sender oss i vår interne database. Du kan når som helst sende en e-post til kom@nasjonalforeningen.no og be om at sine opplysninger slettes fra databasen.  Les mer om Nasjonalforeningens personvernpolicy.

Har du spørsmål?

Ikke nøl med å ringe Nasjonalforeningen for folkehelsen på telefon 23 12 00 00 eller send en e-post til kom@nasjonalforeningen.no